Turk Hava Yolları’ndan Yeni Boeing 777-300ER Hatları Türk Hava Yolları bugün itibariyle filosunda 23 adet Boeing 777-300 ER uçağa sahip ve 24’üncüsü olacak olan TC-JLE kuyruk numaralı uçak ise şu sıralarda teslimat hazır durumda ve Boeing’in yuvası Everett’de son kontrolleri yaplıyor. Havacılık tutkunlarının yakından tanıdığı ve takip ettiği Tanser Akıncı kaptanımız yine bir 777 teslimatı ile görevlendirildi. Kaptanımızın bu yılki ikinci 777 teslimatı ve 2015 yılı Aralık ayında da bazı teslimatları gerçekleştirmişti. Bu tescile sahip uçağın Türk Hva Yolları tarihinde ayrı bir yeri daha var. Aynı zamanda bu uçak THY’nin 300. Uçağı olma ünvanını taşıyacak. Bildiğiniz üzere, Katmandhu ve İstanbul’da geçtiğimiz yıl meydana gelen talihsiz kazalar nedeniyle 2 adet uçak filodan çıkarılmış ve 300. uçak konusunda yoğun tartışmalar yaşanmıştı. 300. uçağın özel bir livery sahip olması bekleniyordu ancak THY yönetiminden buna ilişkin bir haber gelmedi. Karar verilmesi durumunda boyamı
Uçak kanatçıkları…. Uçakların ve özellikle son yıllarda dizayn edilen uçakların kanatlarının ucunda küçük kıvrımlar görüyoruz. Bu kıvrımlar bazen kanat renginden farklı olabiliyor ve daha sonradan uçağın kanadına eklendiği netlikle anlaşılabiliyor. Uçak markalarının, hatta aynı markanın farklı modellerinde farklı kanatçıkları (winglets) görüyoruz. Peki bu kanatçıklar neden gerekli, ne gibi faydaları var, verimlilik için mi kullanılıyor yoksa kalkışta ve/veya seyirde uçak performansı yada uçuş güvenliğini artırması için mi kullanılıyor? Kanatçıklar tasarlanırken mühendislerin esin kaynağı neydi? Bu sorularının yanıtlarını gelin birlikte aramaya çalışalım… Winglet’ler neden gerekli? Bildiğimiz gibi uçakların uçabilmesi, uçağın kanadının altına ve üstüne uygulanan farklı basınçlar (kaldırma kuvveti) sayesinde gerçekleşir. Kanadın alt ve üst katmanları arasındaki basınç farkından dolayı kanat üzerinde akıp giden hava kanat ucundan uçağı terk eder ve bu sırada k
Winglets…. We often see small curves at the wings of the planes and especially of the planes designed in recent years. These curves can sometimes be different from the wing color and can be clearly understood to be added to the wing of the plane later on. We see different winglets in different models of airplane brands, even on the same brand. Are these fins necessary, if so what are the benefits? Are they being used for efficiency? Or are they being used to improve flight performance or drag performance on departure and / or cruising? What was the inspiration for the engineers when the fins were designed? Let's try to find answers to these questions together ... Photo Credit: Airbus Why winglets are needed? The ability of aircraft to fly is due to the different pressures (lift force) applied under and over the wing of the aircraft. Due to the pressure difference between the lower and upper layers of the flap, the air that flows on the flap leaves the fla
Yorumlar
Yorum Gönder