Airbus A321 NEO 'nun İlk Uçuşu. Artıları ve Eksileri.
Airbus A321 NEO İlk Uçuşunu Gerçekleştiriyor.
Bugün Airbus’ın tarihinde önemli günlerden bir tanesi. Çünkü, tek koridorlu en büyük uçaklardan A321’in yeni motorlu ve geliştirilmiş kabin dizaynı ve daha fazla koltuk kapasitesine sahip yeni nesil uçağu ilk kez havalanacak
Airbus’tan yapılan açıklamada, ilk uçuşun Hamburg’tan yapılacağı ve 5 personeli taşıyacağı ve belirli spesifik testlerin yapılacağı ifade edildi. Özellikle yeni motorların performansı test edilecek.
CFM motorlar ile gerçekleştirilecek ilk uçuşta, CFM International Leap-1A motorları test edilecek ve bu yeni nesil motorların performansı oldukça merak ediliyor.
Bilindiği üzere, bu konuda duayen olan Pratt & Whitney de bu motorlar üzerinde çalışıyor ve iki dev şirket arasında ciddi bir rekabet söz konusu. Özellikle belirlenen programın sarkmaması için her iki şirket de yoğun baskı altında çalışıyor. Airbus halihazırda 1 aylık gecikme yaşandığını ilan etmişti.
CFM tarafından yapılan açıklamada, firmanın bu konuda oldukça iddialı olduğunun altı çizildi. Start-up’ın 50 saniye içeriisnde yapılması için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği açıklandı. Start-up’taki süre yakıt tasarrufunda da oldukça avantaj sağlıyor.
Airbus 321Neo serinde klasik A321’lere kıyasla ciddi değişiklikler bulunuyor. Bilinen belli başlı değişiklik yeni nesil, düşük emisyonlu, düşlük yakıt tüketimine sahip, daha sessiz “yeni nesil” motorlar.
Ancak bu bilinenin de ötesinde, A321Neo serinde kabin içerisi tamamen yenileniyor.
Gövde konfigirasyonunda kapsamlı değişikliğe gidilmeden, daha ince koltuk dizaynı ve galley’ler sayesinde aynı kabin içerisinde 16 koltuk daha eklenmiş bulunuyor.
Bu da koltuk başına verimi önemli ölçüde artırıyor. Özellikle A321 serisinin yoğun olarak kullanıldığı charter seferlerinde ve Avrupa içi kısa mesafeli tarifeli seferlerde yoğun olarak tercih edilmesi bekleniyor.
Fakat bu endişeleri de aynı zamanda beraberinde getiriyor. Airbus 321 serisi özellikle turizm amaçlı charter seferlerini hedeflediğinden ( her ne kadar Airbus ve havayolları yetkililerince her zaman ifade edilmese de), hali hazırda oldukça dar diz aralığına sahip 321 ailesinde koltuk aralıklarının biraz daha azaltılması yolculardan gelecek tepkiler konusunda endişeleri artıyor.
Diğer taraftan, eleştiri endişesi olsa dahi %20’ye varan yakıt tasarrufu firmaları ciddi anlamda cezbediyor.
A321Neo’nun teslimatları 2016 yılı sonunda başlayacak olup THY’nin bu modelden bir çok siparişinin yanı sıra, opsiyonlu A321 siparişleri de bulunuyor. 2016 yılından sonar A321 opsiyonlu sözleşmelerin A321Noe ile değiştirilmesi bekleniyor.
Photo: Airbus
Bugün Airbus’ın tarihinde önemli günlerden bir tanesi. Çünkü, tek koridorlu en büyük uçaklardan A321’in yeni motorlu ve geliştirilmiş kabin dizaynı ve daha fazla koltuk kapasitesine sahip yeni nesil uçağu ilk kez havalanacak
Airbus’tan yapılan açıklamada, ilk uçuşun Hamburg’tan yapılacağı ve 5 personeli taşıyacağı ve belirli spesifik testlerin yapılacağı ifade edildi. Özellikle yeni motorların performansı test edilecek.
CFM motorlar ile gerçekleştirilecek ilk uçuşta, CFM International Leap-1A motorları test edilecek ve bu yeni nesil motorların performansı oldukça merak ediliyor.
Bilindiği üzere, bu konuda duayen olan Pratt & Whitney de bu motorlar üzerinde çalışıyor ve iki dev şirket arasında ciddi bir rekabet söz konusu. Özellikle belirlenen programın sarkmaması için her iki şirket de yoğun baskı altında çalışıyor. Airbus halihazırda 1 aylık gecikme yaşandığını ilan etmişti.
CFM tarafından yapılan açıklamada, firmanın bu konuda oldukça iddialı olduğunun altı çizildi. Start-up’ın 50 saniye içeriisnde yapılması için çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği açıklandı. Start-up’taki süre yakıt tasarrufunda da oldukça avantaj sağlıyor.
Airbus 321Neo serinde klasik A321’lere kıyasla ciddi değişiklikler bulunuyor. Bilinen belli başlı değişiklik yeni nesil, düşük emisyonlu, düşlük yakıt tüketimine sahip, daha sessiz “yeni nesil” motorlar.
Ancak bu bilinenin de ötesinde, A321Neo serinde kabin içerisi tamamen yenileniyor.
Gövde konfigirasyonunda kapsamlı değişikliğe gidilmeden, daha ince koltuk dizaynı ve galley’ler sayesinde aynı kabin içerisinde 16 koltuk daha eklenmiş bulunuyor.
Bu da koltuk başına verimi önemli ölçüde artırıyor. Özellikle A321 serisinin yoğun olarak kullanıldığı charter seferlerinde ve Avrupa içi kısa mesafeli tarifeli seferlerde yoğun olarak tercih edilmesi bekleniyor.
Fakat bu endişeleri de aynı zamanda beraberinde getiriyor. Airbus 321 serisi özellikle turizm amaçlı charter seferlerini hedeflediğinden ( her ne kadar Airbus ve havayolları yetkililerince her zaman ifade edilmese de), hali hazırda oldukça dar diz aralığına sahip 321 ailesinde koltuk aralıklarının biraz daha azaltılması yolculardan gelecek tepkiler konusunda endişeleri artıyor.
Diğer taraftan, eleştiri endişesi olsa dahi %20’ye varan yakıt tasarrufu firmaları ciddi anlamda cezbediyor.
A321Neo’nun teslimatları 2016 yılı sonunda başlayacak olup THY’nin bu modelden bir çok siparişinin yanı sıra, opsiyonlu A321 siparişleri de bulunuyor. 2016 yılından sonar A321 opsiyonlu sözleşmelerin A321Noe ile değiştirilmesi bekleniyor.
Photo: Airbus
Yorumlar
Yorum Gönder